Onze website maakt uitsluitend gebruik van cookies om bezoekersaantallen te tellen en onze website gebruiksvriendelijker te maken. We zijn wettelijk verplicht daar uw toestemming voor te vragen. Klik hier voor meer informatie.

Akkoord

Over ICSB / Boeken & Audio CDs

Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen

Deze bestseller (2e druk; meer dan 15.000 exemplaren verkocht) biedt een overzicht van de 21 belangrijkste marketing- en strategiemodellen, die u helpen in een kort tijdsbestek tot een betere strategie te komen. Dit overzicht is een unieke mix van klassieke, beproefde modellen en recente, baanbrekende modellen. De volgorde van de modellen loopt parallel aan het strategische marketing planningsproces. 

Per model is aangegeven:

  • Waar in het planningsproces het model in te zetten is.
  • Wat de kerngedachte van het model is.
  • Welke stappen u moet doorlopen om het model in uw eigen situatie toe te passen.
  • Wat de beperkingen van het model zijn.

De modellen zijn zo beschreven dat u direct aan de slag kunt. Uiteindelijk wilt u de strategische denkbeelden kunnen vertalen naar de praktijk van alledag. Is het boek in uw bezit, dan kunt u hieronder uitgebreide worksheets en checklists per model downloaden.

'Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen' kunt u hier online bestellen.

NB: voortaan kunt u de worksheets, checklists en presentaties van de modellen uit dit boek hieronder downloaden (en niet meer vanaf de website www.marketingmodellen.nl).

Recensie 'Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen':

"'Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen' beschrijft de meest voorkomende modellen op een heldere manier. Naast sprekende voorbeelden bevat het boek ook een opsomming van de beperkingen van de modellen. Dit maakt het boek praktisch. Het dwingt de lezer tot nadenken. Modellen worden daardoor weer een instrument en geen doel op zich. De link naar de website is meer dan handig. Je kunt daar de figuren, worksheets, vragenlijsten en checklists downloaden. Hierdoor is het direct toepasbaar. Het boek verwijst regelmatig naar andere modellen om deze te combineren en zo te komen tot een beter of vollediger inzicht.

Ik begrijp heel goed waarom de uitgever dit boek een ouderwetse harde kaft heeft gegeven. Dit is geen boek dat in je boekenkast blijft staan. Dit boek zal ik vaak raadplegen maar nog veel vaker uitlenen. Want naast een opfrissing geeft het je de juiste duw in een andere richting. En dat geeft soms weer een andere kijk op datgene waar je mee bezig bent."

'Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen' kunt u hier online bestellen.

Neem vrijblijvend contact op met de auteurs

Over de auteur(s):

Drs. Yousri Mandour

Yousri Mandour is sinds 2006 senior adviseur en partner bij ICSB Marketing en Strategie. Hij is voor zijn klanten continu op zoek naar het creëren van nieuwe groeikansen in de markten waarin zij actief zijn en de implementatie hiervan in hun organisaties. Hij werkte recentelijk voor woningcorporatie Vivare, Agrico, Staatsloterij, Eneco, Thyssen Krupp Accessibility, Rabobank, Actelion, Stic... Meer

Drs. Marleen Bekkers

Marleen Bekkers is senior adviseur en partner van ICSB Marketing & Strategie. Zij houdt zich met name bezig met strategiebegeleiding en training voor klanten als de DCMR Milieudienst Rijnmond, Meeuwsen ten Hoopen accountants en belastingadviseurs, ThyssenKrupp Accesibility en het Ministerie van ELI. Zij werkt graag samen met haar opdrachtgevers om de workshops op maat af te stemmen op de be... Meer
Zie ook

Copyright © 2014 - 2014 ICSB

Created by Ecreation 2011 - 2014

http://www.icsb.nl/nl/strategie-planning/publicaties/een-praktische-kijk-op-marketing-en-strategiemodellen